CROSS MEDIA

“Klemt og Glemt” er titlen på vores nye serie som i øjeblikket vises på TV2s hovedstadsregion TV2 lorry. Den handler om søskende til dem der har en psykisk diagnose og fortæller historier om de trængte, raske børn der hungrer efter deres forældres opmærksomhed. Lige nu ligger serien nummer et på Youtubes trending-liste – ret godt gået med så tunge emner. Se selv med her: https://www.youtube.com/watch?v=ftI5PzCjr0w

 

I samarbejde med Kulturministeriet har vi udviklet et kulturelt talkshow, der kan eksekveres på sociale medier og optages alle steder i landet, med skiftende emner og gæster. Resultatet er Kulturministerens Krydsild.

Sammen med vores samarbejderpartner, TrygFonden, har vi udviklet en serie til børn. Serien afvikles mens TV-programmerne “Livredderne” sendes på DR Ultra, men den er optimeret til Instagram hvor den trækker trafik fra DR og hen til TrygFondens Livredderside. Der er 12 afsnit og man kan følge historien her.

https://www.instagram.com/livredderne/

 

Vores digitale afdeling har været i gang hele foråret. Denne gang handler det om en app som læner sig tæt op af vores serie til Danmarks Radio, Livredderne. Vi har udviklet app’en til børn der gennem leg, spil og sjov skal lære at redde liv og blive forberedt på at steppe op og tage affære når det bliver nødvendigt.

App’en er en produktion fra Highwire Digital og den markerer endnu stor satsning fra os på denne platform, som helt sikkert bliver en af selskabets kerneydelser fremadrettet.

Tjek app’en her:

https://itunes.apple.com/dk/app/livredder/id1230987072?l=da&mt=8

https://play.google.com/store/apps/details?id=dk.trygfonden.livredderapp

Tryg_app2

 

Døden_online

“Døden og Jeg” er ikke bare en serie, men et stort online univers, hvor man blandt andet kan begrave sit døde kæledyr på dyrekirkegården. Highwires digitale afdeling har leveret denne multimedielle oplevelse til Danmarks Radio, som bestemt er et besøg værd.

http://www.dr.dk/ultra/assets/doden-og-jeg/#/

 

Her er DRs egen trailer til serien. Se med i aften kl. 20.00!

Highwire har produceret en hel stribe film til unge om hvilke uddannelsesretninger der er de rigtige for netop dem.

Webserie til Undervisningsministeriet hvor kendte konfronteres med deres gamle skole – både på godt og ondt!

Danske Bobles lancerer dem selv internationalt med denne brand-film til sociale medier og in-store visinger. Frederik Konradsen leverer musikken.

Med stor hjælp fra Peter Falktoft, Joakim Ingversen og manden med den gyldne stemme, Nicolai Molbech, har vi produceret en række film for hope.dk/ung som primært henvender drenge der har alkohol alt for tæt inde på livet.

Her er en kort bid af Novos store projekt “Min Anden Ungdom”, som i en uformel ramme skabte opmærksomhed på udfordringerne for kvinder i overgangsalderen.